Armstyrka.

Jag somnar till ljudet av regn som slår mot fönstret.
Blandade känslor.
Om jag kunde skriva.
Om jag på något sätt kunde skriva ner de tankar som stormar i mitt huvud.
Låta de bli ord och klara meningar.
Om jag kunde skriva.
Om varje känsla inom mig skulle formas så att jag kan förstå dem.
Om jag kunde skriva.
'
En bil kör fram med okänd destination.
Livet är allt bra underligt.
En tår rullar sakta ner för en kind.
En enstaka liten tår till bristningsgränsen fylld med smärta och förtvivlan.
Hopp finns alltid.
Liksom ett par röd skor skiljer sig från mängden.
Hopp finns alltid.
'
Lycka och återigen lycka har strömmat inom mig men,
på en nanosekund så kan allt förändras.
'
En litet sandkorn av bitterhet,
Men, tacksamhet och längtan finns kvar.
Inpräntat i den djupaste delen av ett hjärta.
Hopp finns alltid.
'
Ordet underskattas.
Någon slags betydelse har nog dessa ord, men
det är för många stavningsfel för att förstå deras innebörd.
En bil kör fram med okänd destination.
Livet är allt bra underligt.
Om jag kunde skriva så skulle jag skriva om det.

Kommentarer
Postat av: A2

Kram!

2011-10-27 @ 13:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0